Neden sektörel liderlik?

Liderlik kavramının global bağlamda tanımlanan özellikleri olmakla birlikte, kültürden kültüre ve sektörden sektöre liderlerden beklentilerin ve liderlik vasıflarının değiştiğini gözlemek mümkündür. Liderlik pozisyonlarına ulaşma yolunda kadınların karşılarına çıkan ortak bariyerlerin yanı sıra sektörlerin bu bağlamda kendilerine has sorun kaynakları da bulunmaktadır. Erkek egemen mesleklerde kadınların karşılaştıkları engeller daha fazla tartışılırken, iletişim sektörü gibi genelde kadın egemen olan mesleklerde dahi “cam asansör” (Williams, 1992 & 2013) teriminin işaret ettiği üzere erkeklerin liderlik konumuna daha hızlı ve yüksek oranda gelebildikleri görülmektedir. Sektörlerin farklı dinamiklerini göz önünde bulundurarak liderlik eğitimleri, toplantıları ve mentorluk süreci çerçevesinde belli bir oranda bu ayrımlar üzerinden ilerlenmesi proje için anlamlı bir adım olmuş, projemiz Türkiye’nin ilk çok sektörlü liderlik eğitim ve mentorluk programını gerçekleştirmiştir.

Referanslar:

  • Williams, C. L. (1992). The glass escalator: Hidden advantages for men in the “female” professions. Social problems, 39(3), 253-267.
  • Williams, C. L. (2013). The glass escalator, revisited: Gender inequality in neoliberal times, SWS feminist lecturer. Gender & Society, 27(5), 609-629